گاز یخچال اسنوا | علل نشتی گاز یخچال اسنوا چیست؟

گاز یخچال اسنوا | علل نشتی گاز یخچال اسنوا چیست؟

عوامل زیادی باعث نشتی گاز یخچال اسنوا می شوند که با توجه به شرایط موجود محیطی ، دمایی ، نوع استفاده و نگهداری ممکن است برای هر یخچال متفاوت باشد. یکی از دلایلی که به صورت اشتباه مطرح می شد ، مدت زمان زیاد باز بودن درب یخچال را باعث خارج شدن و کم شدن گاز یخچال می دانستند که خوب با توجه به عدم اطلاع کافی در گذشته به اشتباه برای مدتی جهت جلوگیری از کم شدن گاز یخچال درب یخچال به سرعت نور باز و بسته می شد.

نشتی گاز یخچال اسنوا

 

در این مقاله ما به بررسی عوامل اصلی که باعث نشتی گاز یخچال اسنوا می شود ، می پردازیم تا شما عزیزان با رعایت موارد مطرح شده از احتمال نشتی گاز یخچال خود جلوگیری نمائید.

 

قبل از مطالعه این مقاله می توانید موردی از نشتی را که تشخیص و تعمیر می گردد را مشاهده نمائید:

 

عوامل اصلی خرابی یخچال اسنوا و علی الخصوص ایجاد اشکالات نشتی یخچال اسنوا به شرح زیر معرفی می گردد:

 

1-بررسی لوله های پشت یخچال ، مهمترین علت نشتی گاز یخچال اسنوا

بررسی لوله‌های موجود در پشت یخچال امری مهم برای تضمین کارکرد صحیح یخچال و گاز آن محسوب می‌شود و در صورت خرابی و یا خوردگی آن‌ها، گاز یخچال دچار نشتی خواهد شد. پس می توان گفت علت اصلی نشتی گاز یخچال اسنوا وجود یک خراش یا خرابی  در لوله های پشت یخچال است. این خرابی اکثرا به خاطر کیفیت بد لوله ها یا نگهداری ضعیف آنها رخ می دهد. جنس لوله های بکار رفته در یخچال حتما باید از آلیاژ عالی مانند مس خالص باشد، در غیر اینصورت به راحتی لوله های پشت یخچال دچار پوسیدگی می شود.

نشتی گاز یخچال

 

2- پاکسازی و تمیز کاری یخچال اسنوا به صورت غیر استاندارد

در گذشته حتما همه ما درگیر برفک فریزر یخچال بوده ایم که دم دست ترین وسیله جهت تمیز کاری آن ، چاقو یا هر وسیله نوک تیزی که دم دست بود انجام می شد. که همین امر باعث آسیب رسانی به سیستم یخچال و همین طور مسیر گاز یخچال می شد که باعث نشتی گاز یخچال می گردید. پس بعد از مشخص شدن کار فاجعه باری که  برای برفک انجام می شد به هیچ عنوان از چاقو و هیچ وسیله نوک تیز و برنده استفاده نکرده و با خاموش کردن یخچال برفک‌زدایی را به مرور انجام دهید که با این کار خطرات احتمالی آسیب به یخچال کاهش  و عمر مفید یخچال شما افزایش خواهد یافت.

پاکسازی و تمیز کاری یخچال

 

3- ایجاد آسیب به درایر و لوله مویی در پشت یخچال اسنوا

در قسمت پشت و پایینی یخچال قطعات مهم و اساسی یخچال وجود دارند که اکثرا داخل محفظه مخصوص خود می باشند ولی در بعضی از مدل های یخچال اسنوا ممکن است حفاظی نباشدو وبه هر دلیلی قطعات آن قسمت به دلیل احتمال برخورد با هر چیزی آسیب ببیند که همین امر علاوه بر ایجاد نشتی گاز ممکن است خرابی های زیادی را برای یخچال به وجود آورد.

پس حتما نسبت به بررسی محفظه پشت یخچال اطمینان حاصل نمائید و همچنین در صورت نبود محفظه حتما در هنگام جابجایی توجه کامل را جهت عدم ضربه خوردن ان قسمت داشته باشید.

 

درایر و لوله مویی در پشت یخچال

 

با توجه به موارد مطرح شده در بالا  لطفا ویس کارشناسان ما در خصوص علل نشتی گاز در یخچال اسنوا را گوش دهید .

 

 

 

سخن آخر

سه مورد مطرح شده را می توان مهمترین عوامل ایجاد نشتی گاز یخچال اسنوا دانست ، ولی در نهایت باید گفت در قسمت های مختلف یخچال ممکن است لوله هایی جهت انتقال گاز یخچال موجود باشد که بسته به نوع هر یخچال ممکن است جاهای مختلفی داشته باشند، که در حین نصب ، جابجایی و حتی استفاده روزانه از یخچال حواسمان به لوله های انتقال گاز یخچال باشد تا نشتی گاز به حداقل برسد. در هر مرحله ازانجام کار و تست یخچال جهت نشتی و هر مورد دیگری که احساس شد امکان بررسی نیست و یا خرابی و شرایط بحرانی است می توانید به راحتی با کارشناسان خبره ما جهت سرویس و تعمیر یخچال اسنوا در کرج و حومه ، ارتباط داشته باشید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره ببرید.

4.8 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
4.8 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mogaddam
mogaddam
5 ماه قبل

واقعا مفید یود
مخصوصا فیلم آموزشی که در این صفحه بود

Azam
Azam
4 ماه قبل

مفید بود

سهیل
سهیل
4 ماه قبل

کاربردی بود

5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x