نگهداری یخچال اسنوا | افزایش طول عمر یخچال اسنوا

نگهداری یخچال اسنوا | افزایش طول عمر یخچال اسنوا

امروزه یخچال فریزر گرانترین وسیله برقی موجود در آشپزخانه می باشد و با توجه به هزینه بالای خرید یخچال فریزر و همین طور تعمیرات آن پیشنهاد می گردد حتما نسبت به موارد مطرح شده در این مقاله جهت افزایش طول عمر و نگهداری یخچال اسنوا ی خود ، توجه لازم را داشته باشید.

علاوه بر هزینه بالا ،  یخچال فریزر پر کاربرد ترین وسیله نیز در آشپزخانه می باشد که هر کدام از افراد خانواده حداقل چندین بار حتی بی دلیل به یخچال فریزر سر می زنند.

یخچال اسنوا علاوه بر طراحی زیبا و همچنین امکانات زیادی که دارد از لحاظ استقامت و کیفیت قطعات نیز شرایط خوبی دارد ولی حتی برای یخچال اسنوا و کلا برای هر یخچال فریزر موارد مطرح شده ضروری می باشد.

با توجه به موارد مطرح شده فوق و همین طور جلوگیری از سختی زندگی بدون یخچال حتی برای یک روز توصیه می گردد موارد مطرح شده در این مقاله جهت افزایش طول عمر یخچال فریزر را مطالعه نمائید.

 

قبل از خواندن موارد مربوط به نگهداری یخچال , حتما ویدئو زیر را مشاهده نمائید:

 

جهت حفظ سلامت و طول عمر یخچال فریزر خود حتما موارد زیر را مطالعه نمائید:

 

  • عدم تکان دادن یخچال فریزر و تمرکز در جابجایی اجباری یخچال اسنوا

یخچال فریزر به دلیل داشتن سیستم پیچیده طراحی جهت خنک سازی مواد غذایی و همچنین استفاده از مواد خاص و حساس جهت انجام وظیفه خنک سازی ، دارای قطعات حساس و حیاتی می باشد که هر گونه ضربه به آن و تکان خوردن بی مورد یخچال باعث آسیب های جدی به آن می گردد که منجر به تحمل هزینه های بالای تعمیر می گردد.

در صورت نیاز به جابجایی یخچال فریزر ، حتما نسبت به جابجایی آن با تمرکز کامل و باز کردن راه یخچال جهت برخورد ناخواسته با اشیاء دیگر ، از هر گونه برخورد آن با هر مانعی در راه جابجایی از سلامت یخچال خود مطمئن باشید.

 

تکان دادن یخچال فریزر - نگهداری یخچال اسنوا

  • رعایت موارد مهم نحوه قرار گرفتن یخچال فریزر در آشپزخانه

جهت تعبیه جای یخچال فریزر در آشپزخانه موارد مهمی باید رعیت گردد تا در آینده مشکل های ناخواسته گریبان گیر شما نباشد. مهمترین مورد فاصله قرار گیری پشت یخچال با دیوار می باشد که چون مهمترین اجزای یخچال فریزر در قسمت پشت آن قرار دارند و هر گونه ضربه یا عدم وجود جریان هوایی باعث آسیب به آن می گردد.

مورد دیگر نزدیک بودن لوله آب به یخچال می باشد که حتما در فاصله مطلوب باشد.

عدم نزدیک بودن یخچال فریزر با بعضی از وسایل برقی دیگر آشپزخانه مانند اجاق گاز ، مایکرو ویو ، ماشین لباسشویی نیز حتما رعایت گردد.

و در نهایت ایجاد فضای مناسب در اطراف یخچال فراهم گردد تا گرمای موجود به راحتی از محیط یخچال خارج گردد ؛ که این مورد می تواند خیلی زود به یخچال شما اسیب رساند. پس حتما در هنگام تعبیه موقعیت یخچال و نصب کابینت آشپزخانه ، فضای مناسب را در نظر بگیرید.

 

موقعیت یخچال - نگهداری یخچال اسنوا

  • توجه به دما چه در داخل و خارج یخچال اسنوا

دمای خارج یخچال ( دمای محیط آشپزخانه) به اندازه دمای داخل یخچال مهم می باشد. در صورت وجود دمای بالا در آشپزخانه و هر محیطی که یخچال فریزر در آن قرار دارد ، اشکالات مهمی بعد از مدتی به سراغ یخچال شما می آید که شایع ترین آنها عدم خروج گرمای ایحاد شده توسط موتور یخچال می باشد که باعث می گردد قطعات اصلی یخچال به دلیل دمای بالا به صورت صحیح کار نکنند و همچنین به شدت از طول عمر آنها کاسته می شود.

دمای داخل یخچال نیز توجه گردد در دمای مناسب باشد ؛ زیرا هر گونه تغییر دما چه زیاد و چه کمتر از حد معمول به عملکرد یخچال آسیب رسانده و نهنترین خطر آن عدم خنک سازی درست مواد غذایی داخل یخچال می باشد که می تواند سلامت افراد خانواده را به خطر بیندازد.

 

دمای یخچال -نگهداری یخچال اسنوا

هر یخچالی بسته به میزان فضای قابل استفاده ای که جهت چینش مواد غذایی دارد طراحی می گردد و قطعات و ملزومات آن با شرایط فضای آن تولید می گردد. پس حواسمان باشد هرگز بیش از حد متعارف فضای یخچال داخل آن مواد غذایی وارد نگردد که این کار باعث فشار اوردن به قطعات یخچال فریزر می گردد .

موتور و کمپرسور یخچال جهت خنک سازی مواد غذایی بیش از حد معمول ، مجبور است فعالیت بیشتری انجام دهد که همین امر باعث می گردد فشار بیشتری به یخچال بیاید که منجر به خرابی آن می گردد.

هرگز مواد غذایی با دمای بالا در یخچال فریزر قرار ندهید که دمای بالای مواد غذایی می تواند به عملکرد یخچال آسیب برساند.

همواره بین مواد غذایی فضای مناسبی موجود باشد تا جریان هوا داخل یخچال براحتی انجام پذیرد. در صورت چینش نامتعارف مواد غذایی و همچنین عدم ایجاد فاصله مناسب بین مواد غذایی در یخچال ، مطمئن باشید زودتر از آنچه که تصور می کنید یخچال شما به مشکل خواهد خورد.

 

For Food In The Fridge-نگهداری یخچال اسنوا

  • رعایت اصول مهم در حفظ پاکیزگی و نگهداری یخچال اسنوا

حفظ پاکیزگی و تمیزی یخچال امری مهم در افزایش طول عمر یخچال می باشد. چند اصل اساسی در جهت نگهداری یخچال اسنوا وجود دارد که به آنها اشاره می گردد. مهم ترین موضوع عدم استفاده از شوینده های شیمیایی جهت نظافت می باشد که به سرعت ، آسیب جدی به بدنه داخلی یخچال و همین طور قطعات آن می زند.

مورد بعدی وسیله تمیز کاری می باشد ، به عنوان مثال جهت از بین بردن لک های جامانهد در یخچال و حتی برفک آن هرگز از وسایل نوک تیز مانند چاقو ، پیچ گوشتی و … استفاده نگردد ؛ در صورت بروز آسیب به بدنه یخچال مخصوصا جا یخی ، اشکالات زیادی در کوتاه مدت گریبا گیر یخچال شما خواهد شد.

مورد بعدی مربوط به بررسی دوره ای یخچال می باشد تا هر گونه کثیفی ، لک و هر چیزی که از مواد غذایی موجود در یخچال داخل یخچال ریخته است ، حتما در اولین فرصت تمیز گردد .

در صورتی که به این موارد توجهی نگردد ، باعث ایجاد بوی بد در یخچال ، آسیب به گاز داخل یخچال و فاسد شدن زودتر از موعد مواد غذایی داخل یخچال می گردد.

 

نظافت یخچال نگهداری یخچال اسنوا

نتیجه گیری

با توجه به مطالب این مقاله ، می توان دریافت که بدون داشتن هیچ تخصص خاص و یا صرف هزینه و وقت زیاد می توان به بهترین نحو ممکن در نگهداری یخچال اسنوا ی خود مراقبت نمائیم .

یخچال اسنوا نیز با داشتن سیستم های به روز در هر زمینه به شما بیشترین طول عمر یخچال زا تضمین می دهد ، ولی با رعایت موارد فوق مطمئن باشید یخچال اسنوای شما چندین سال بدون مشکل برای شما کار خواهد کرد.

در صورت بروز مشکلاتی در یخچال اسنوا ی خود می توانید با شماره های موجود در سایت با کارشناسان خبره ما تماس بگیرید و جهت تعمیر یخچال اسنوا در کرج و همچنین حومه کرج با ما در ارتباط باشید.

 

4.8 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
4.8 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Hadi
Hadi
4 ماه قبل

جالب بود مرسی

golpa
golpa
4 ماه قبل

نکات مفیدی بود
ممنونم از برودت سرویس

hosen
hosen
4 ماه قبل

جالب بود

اریا
اریا
2 ماه قبل

نکات جالبی بود

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط اریا
amin.mpoor
amin.mpoor
3 روز قبل

مفید و کاربردی

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x